تنظیم کردن گروه مشتریان در پرستاشاپ
گروه مشتریان به معنای یک مجموعه از افرادی هست که تمایل و نیازمندیهای مشترک در خرید محصولات یا خدمات خاص را دارند. این گروه ممکن است بر اساس معیارهای مختلفی مانند جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی، علاقهها، نیازها، ترجیحات و هدفهای مشابه تشکیل شود.
از این رو پس از شناخت نیاز های مشتریان خود میتوانید بر اساس نیاز های مشتریانتان انها را به گروه های متخلفی تقسیم کنید.
شما حتی میتوانید با استفاده از این روش برای گروه های خاص مشتریانتان تخفیف-محصول خاص و متفاوت-روش ارسال وغیره برای گروه های مشتریانتان مشخص کنید.
پرستاشاپ این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با تعیین گروه ها امتیازات خاصی به مشتریان بدهید. می توانید در صورت نیاز گروه های مشتری زیادی ایجاد کنید و هر کاربر را در هر تعداد گروهی که تمایل دارید قرار دهید.
در اینجا ما به شما آموزش میدهیم که چگونه در فروشگاه پرستاشاپ خود گروه مشتریان متفاوت تعریف کنید.
تنظیم کردن گروه مشتریان در پرستاشاپ
شما میتوانید برای فروشگاهتان گروههای مشتریان مختلفی تعریف کنید. در بخش گروه مشتریان، سه گروه پیشفرض وجود دارد که غیر قابل حذف هستند و شما میتوانید آنها را ویرایش کنید.
1. برای دسترسی به گزینه “پارامترهای فروشگاه”، از منوی سمت راست استفاده کنید.
2. گزینه “تنظیمات مشتریان” را انتخاب کنید.
3. برای گروه مشتری خود نامی مشخص کنید.
4. برای مشتریانی که عضو این گروه هستند، میتوانید تخفیف مشخص کنید.
5. مشخص کنید که قیمت ها برای مشتریان به چه صورت نمایش داده شود؛ با مالیات یا بدون مالیات.
6. مشخص کنید که آیا قیمت محصولات برای مشتریان این گروه قابل نمایش باشد یا خیر.
اضافه کردن عضو به گروهها
به پنل مدیریت پرستاشاپ(PrestaShop) وارد شوید.
به بخش “مشتریان” یا “Customers” بروید.
مشتری موردنظر خود را انتخاب کنید یا در صورت نیاز، مشتری جدیدی ایجاد کنید.
در صفحه مشتری، به بخش “گروهها” یا “Groups” بروید.
تیک در کنار گروههایی که میخواهید مشتری به آنها اضافه شود، بزنید.
پس از زدن تیک گروهها، دکمه “ذخیره” یا “Save” را بزنید تا تغییرات ذخیره شود.
حالا مشتری انتخاب شده به گروههای مشتریان موردنظر اضافه شده است. این کار را میتوانید برای افراد دیگر نیز تکرار کنید تا آنها را به گروههای مشتریان موردنظر اضافه کنید. این روند برای مدیریت اعضا و گروههای مختلف بسیار ساده و کارآمد است.